Een wervelwind vol potloden

2016-10-29 02.04.01 1.jpg

Hello,

Mijn hobby-leven bestaat uit fases, zo had ik twee jaar terug besloten dat ik fotografie heel interessant vond. Ik begon te sparen voor een camera en gebruikte hem dagelijks voor de meest verschillende soorten foto’s. Na een tijdje was de gekte om het fotograferen wel weg (al vind ik het nog steeds super leuk om te doen), ik hoefde niet elke dag meer foto’s te maken maar ik had nu wel een camera.

Een ander voorbeeld is knutselen, nou was dit altijd wel een actieve hobby geweest maar toen ik in de tweede zat kwam deze hobby weer extra tot leven. Ik kocht een lijmpistool, heel veel soorten gekleurde papiertjes, fotolijstjes, bergen wasi-tape en nog meer andere knutselspullen. Ook deze hobby bleef een tijdje levend, nu heb ik vooral een grote hoeveelheid knutselspullen en heel wat zelfgemaakte kunstwerkjes.

Sinds eind augustus is mijn tekenfase begonnen- en dan met name gezichten. Ik had mijn schoolspullen gekocht en kwam er al snel achter dat mijn grijze potloden goed uitveegbaar waren en ik begon daar gezichten mee te tekenen.

Processed with VSCO with hb1 presetProcessed with VSCO with hb1 presetProcessed with VSCO with hb1 preset

De eerste paar hadden allemaal verschillende ‘flaws’ van te grote ogen tot te dikke lippen en te kleine voorhoofden. Maar ik vond het wel steeds leuker om te doen, al snel zat ik in mijn vrije tijd ogen, neuzen of lippen te tekenen. In tussenuren op school, of zelfs tijdens de les. 2016-10-29 02.04.06 1.jpg

Voor de grap tekende ik Berend tijdens een tussenuur, het was de bedoeling dat het een vrouw zou worden. Maar de lippen waren geen succes en dus maakte ik er een snor van. Lachend hadden we besloten dat de vrouwelijke-man Berend heette.2016-10-29 02.04.04 1.jpg

Een paar dagen later maakte ik deze drie tekeningen op 3 grote A3 vellen bij een vriendin van mij thuis. Bertolli (de Italiaanse maffia baas) ontstond op dezelfde manier als Berend, de lippen mislukte en veranderde in een snor. Daarna moesten ook zijn vrouw (Helga) en zijn varken (Swinia) gemaakt worden.

Hierna volgden nog heel wat kleine tekeningetjes, schetsjes en wat andere gezichten. Toen ik mijn opzij gelegde honderd euro tegen kwam besloot ik er potloden van te kopen. De gitaar die er eigenlijk mee gekocht moest worden werd van het lijstje geschrapt. Binnen een dag waren de potloden binnen en kon ik in kleur gaan tekenen. 2016-10-29 01.29.33 1.jpg

Het zijn Pastelpotloden van Stabilo en ze heten CarbOthello. Het zijn er zestig en er zat ook een doezelaar, kneedgum en puntenslijper in. Ik heb ze bij Bol.com gekocht en ze waren €64,99.

Processed with VSCO with hb1 presetProcessed with VSCO with hb1 presetProcessed with VSCO with hb1 preset

Ik ben er super blij mee en ze tekenen geweldig, er zitten heel veel kleuren in en daarom is het makkelijker om gezichten te tekenen. En met die doezelaar erbij worden mijn vingers niet zo vies. Iets waar ik de afgelopen maanden nog al last van had, zwarte vingers.2016-10-29 01.44.30 1.jpg

Ik ben dezelfde avond nog begonnen met het tekenen van mijn eerste tekening met de potloden. Ik besloot Bea Miller na te tekenen. Het duurde even voor ik een goede foto had gevonden maar daarna ging ik enthousiast aan de slag. 2016-10-29 01.44.32 1.jpg

Mijn bureau werd voor het eerst in tijden weer eens gebruikt en ik had mijn leeslampje aan een stoel vastgemaakt en gebruikt om bij te schijnen.

Dit is het eindresultaat:

Processed with VSCO with hb1 presetProcessed with VSCO with hb1 presetProcessed with VSCO with b5 preset

Mijn volgende punt op mijn to-do list is het vinden van een goede foto van Shawn Mendes. Ik denk dat hij wel een stuk moeilijker is om te tekenen omdat de ogen die ik teken allemaal een vrouwelijke uitdrukking hebben. Maar een challenge is altijd leuk :).

Dit was het voor vandaag.

Liefs,

Janice

3 gedachtes over “Een wervelwind vol potloden

Reageren